Ø Öğrencilere sözlükteki kelimelerin alfabetik sıraya göre gittiğini öğrenmelerine yardımcı olmak.
Ø Öğrencilere sözlükteki kelimelerin ikinci ve üçüncü harfinin de alfabetik ilerlediğini kavratmak.
Ø Harflerin sıralama şeklini öğrettikten sonra kelimenin anlamını bulup ne anlama geldiğini öğretmek.
Ø Anlamını öğrendiği kelimeyi cümlede kullandırmak.
Ø Kurduğu cümlelerden metin yazdırmak
Anlama uygun kullandığı kelimelerden hazırlıklı, hazırlıksız konuşma yaptırmak.
23 Şubat’ta yapılan 20 soruluk ön test sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğunun kelime hazinesinin eksik olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda sözlük kullanımında da sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin kelime hazinelerini eğlenceli bir şekilde geliştirmek için şu aşamaların uygulanması planlanmıştır;
Ø Okulda bir panonun önünde sözlük köşesi oluşturmak. Bu köşeye TDK’nin büyük Türkçe sözlüğünü yerleştirmek. Yanına da renkli kağıtlardan hazırlanan not kağıdı koymak.
Ø Şimdiye kadar çeşitli sınavlarda çıkmış en çok kelimeleri listelemek.
Ø Her gün listedeki kelimelerden birini panoya asarak, kelimeyi ilk gören öğrencinin TDK sözlüğünden anlamını bulmasını sağlamak.
Ø Anlamını bulduğu sözcüğü hazırlanan renkli kağıda yazarak panoya asmak.
Ø Aynı zamanda okuldaki tüm öğrencilerden bir defter temin etmelerini ve panoda biriken sözcükleri bu deftere kaydetmelerini istemek.
Ø Belli zaman dilimlerinde öğrenilen bu kelimelerden öğrencinin cümle kurmasını, metin yazmasını istemek. Ayrıca verilen bir sözcükle ilgili konuşma yapmasını istemek.
Adres:
GÜLLÜBAĞ MAH. 3071 SK. NO: 4 KARAKÖPRÜ / ŞANLIURFA
Telefon
00